Menu

Dolazak
Odlazak
2 noci
2 Odrasli · 0 Deca 2 noci

2 noci

2 noci

Trening joge u Banskom

Počinju li vas umor i stres od napornog radnog dana trajno uticati na vas? Vaše telo vrišti za mirovanjem, a um vrišti za prosvetljenjem?  Da li ste izgubili ravnotežu između uma i tela i morali biste ponovo otkriti harmoniju u sebi?

Dajte svom telu i duhu trening joge u Lucki Banskom.

Trening joge u Banskom

Kakvu vrstu joga nudi Lucki Bansko Hotel?

Ako odlučite da potražite harmoniju koja vam treba toliko i posvetite nekoliko dana treningu joge u hotelu sa pet zvezdica u Banskom – Lucki Bansko, savladaćete asane Ashtanga joge.

Šta je ovaj stil joge?

Ashtanga joga je stil koji su razvili Šri K. Patabhi Joice i T. Krishnamacharia početkom 20. veka. U Evropi je postala popularna 1970-ih i od tada je jedan od najpopularnijih stilova joge u svetu.

Ovaj oblik joge uključuje usklađivanje disanja sa skupom asana u stilu viniasa (protok). Kroz tehnike disanja i vežbanja stvara se unutrašnja toplota, što dovodi do unutrašnjeg čišćenja, poboljšane cirkulacije i poboljšanog fizičkog stanja.

„Ashtanga znači osam načina joge“

Smatra se da Ashtanga joga potiče od hatha ioge, koja je opisana u drevnom tekstu „Ioga Korunta.  koju moramo savladati da bismo prevazišli patnju i spoznali svoju pravu prirodu.

Postoji nekoliko osnovnih principa prakse u Aštangi:

  • Pit (posmatranje ponašanja ili stvari koje morate učiniti)
  • Niiamas (ograničenja ponašanja ili stvari koje ne bi trebalo da radite)
  • Asana (vežbajući fizičke položaje)
  • Pranaiama (vežbe disanja i tehnike za kontrolu energije i vitalnosti)
  • Pratiahara (povlačenje čula)
  • Drahana (koncentracija)
  • Dhiana (meditacija)
  • Samadhi (transada ili jogijsko stanje prevelike meditacije)

Osnovne asane u Ashtanga jogi

Ashtanga joga je u osnovi dinamički stil joge koji povezuje pokrete tela i duha. Metoda naglašava važnost svakodnevne vežbe seta pokreta. Za vreme izvođenja asana, učenik ih izvodi samostalno i napreduje svojim tempom, a nastavnik samo pomaže i nadgleda spremnost učenika da pređe na sledeći nivo.

U ovom stilu joge postoje tri glavne serije asana i svaki učenik mora da savlada svaku pozu iz prve serije pre nego što pređe na drugu i treću seriju asana.

Prva serija asana naziva se „Joga Chikitsa“, što znači „Joga terapija“. Serija započinje pozdravom od sunca, nastavlja se nizom uspravnih poza, a završava setom obrnutih i sedećih poza u povezanom redosledu.

 Izvođenje niza asana kombinovano je sa vežbama disanja i tehnikama koncentracije u određenim tačkama. Svrha prve serije asana je detoksikacija tela, uklanjanje fizičkih problema i briga o svim mišićnim grupama. Ova prva serija asana djeluje i emocionalno i psihološki, blagotvorno deluje na nervni sistem.

Druga serija asana iz prakse u Aštangi je posredna i asane se nazivaju Nadi Shodhana. Ova serija asana fokusirana je na otvaranje čakri, otvaranje energetskih kanala i pročišćavanje duha i nervnog sistema.

Treća serija se zove „Sthira Bhaga.“  Ova poslednja serija je teže izvediva i stoga je naprednija. Svrha ove serije asana je postizanje objedinjavanja fizičke snage i duhovne stabilnosti. Spajanjem fizičke i duhovne postiže se potpuna ravnoteža i ravnoteža između tela i uma.

Tradicionalno, Ashtanga joga se uči u stilu Misore. Ovo je stil u kojem svaki učenik vežba redosled asana, u zavisnosti od svog individualnog kapaciteta. Praksa se zasniva na fizičkim sposobnostima učenika.

Tako neiskusni u treningu joge počinju sa kraćim i lakšim asanama, a nakon što se navikne na njihovo izvođenje, nastavnik dodaje dodatne poze. Na ovaj način, joga trening gradi snagu, izdržljivost, fleksibilnost i koncentraciju, bez da se učenik preopterećuje i bez rizika od povrede. Vremenom, telo i duh postaju jači, a Ashtanga joga postaje meditacija u pokretu.

Trening joge u Banskom

 Kako vam Ashtanga joga može biti korisna?

Trening joge u ovom stilu ima za cilj da očisti svoj um i telo. Kroz dinamične asane, tehnike disanja i koncentraciju  u samo nekoliko dana u Lucki Banskom, pod stručnim vođstvom jednog od najpopularnijih učitelja Ashtanga joge – Prakash, steći ćete snagu i fleksibilnost i pronaći svoj unutrašnji mir.

Zašto trening joge u hotelu Lucki Bansko?

Naravno, indijski guru Prakash sprovodi vežbe Ashtanga joge u Sofiji i ako želite, možete se prijaviti i za obuku joge tamo. Međutim, ako vam treba vremena za sebe, najbolje rešenje je da se pridružite 4 ili petodnevnom joga programu u hotelu Lucki Bansko.

Trening joge održava se dva puta dnevno – ujutro i uveče, a može se održavati kako u specijalnoj joga sobi hotela, tako i na otvorenom.

Kurseve vodi učitelj Ashtanga Ioga Prakash, a pored asana, kursevi uključuju jednu ili dve masaže po vašem izboru i dnevne šetnje najlepšim uglovima planine.

Tokom boravka u hotelu Lucki Bansko slijedićete režim, jesti zdravu aiurvedu i imati vremena samo za sebe. Dodajući činjenicu da ćete posjetiti jedan od najboljih hotela u Banskom i možete uživajte u izvrsnoj usluzi, raznim spa tretmanima i svim ostalim dodacima koje hotel nudi, mislimo da je sasvim jasno zašto će vam joga trening u Lucki Banskom biti od velike koristi.

Nakon svog 4 ili 5 dana boravka u hotelu sa pet zvezdica pod brigom indijskog gurua joge Prakash, vratite se kući pročišćeni, osveženi i mnogo jači fizički i duhovno.

Ko je joga guru Prakash?

Prakash Chandra je rođen u Indiji, ali živi u Bugarskoj nekoliko godina. Oženjen je Bugarkom, koju je upoznao u indijskom joga manastiru. Nakon dolaska u Bugarsku, Prakash je počeo da podučava Ashtanga jogu, što do sada nije bilo veoma često u Bugarskoj.

Danas, zahvaljujući guruu, u zemlji postoji mnogo studija joge koji praktikuju ovaj stil joge, a broj ljudi koji je praktikuju povećava se sa svakim danom. Vežbanje joge sa učiteljem poput Prakaša je nešto što se ne može svima dogoditi.

Trening joge u Banskom

Mitovi o Ashtanga jogi

Ashtanga je stil moći joge

Ako tako mislite i plašite se da započinjanje joga treninga u ovom stilu optereti vaše telo, tada ste čuli ovaj mit. Istina je da, iako prilično dinamične, vežbe nisu snage.  Da, rade sa svim mišićnim grupama, ali ni u kojem slučaju nakon treninga nećete se  osećati loše ili previše zauzeto.

Morate biti mladi da biste vežbali Ashtanga

Svako, bez obzira na godine, može početi sa vežbama Ashtanga. U osnovi su Ashtanga vežbe disanja. Jednom kada možete disati, možete trenirati. A  starost nije bitna.

Ashtanga je teška praksa za savladavanje

Naprotiv. Ova metoda joge oslanja se na redosled asana  i tek nakon savladavanja najlakših poza može se preći na sledeći nivo teškoće. Treninzi su strogo individualni  i njihova složenost zavisi od fizičkih sposobnosti i stepena asimilacije od strane učenika. U Ashtanga jogi nema pretjeranog opterećenja, niti obaveznog savladavanja asana. Sve se odvija postepeno i bez nepotrebne napetosti.