Dolazak
Odlazak
2 noci
2 Odrasli · 0 Deca 2 noci

2 noci

2 noci

Septemvri – Dobrinishte uskotračna linija

Ako želite čak i doživjeti nevjerojatnu avanturu, nudimo vam šetnju uz usku kolosijek Septemvri-Dobrinishte. Garantujemo vam da ćete na kraju putovanja biti oslobođeni svojih problema, da ćete se napuniti dobrim emocijama i izaći ćete iz voza nasmiješeni i sretni.

Uski kolosek sa pravcem Septembar - Dobrinishte

Idemo…

Početna stanica – Istorija uskog koloseka

Tokom Prvog svetskog rata, bugarska vlada je realizovala dve stvari: prva je da je mnogim teritorijama zemlje teško pristupiti i odvojiti se od sveta, što ih čini lakim „ugrizom“ za strane apetite. Druga stvar je da je bugarskoj vojsci hitno potrebna drvena građa, a jedini način da je dođe je iz šuma u Rodopima .

Tako je nastala ideja, a to je da se izgradi željeznička ruta koja povezuje gotovo odvojene u to vrijeme Rodopske planine s Gornje-Trakijskom ravnicom, Pirinom i planinom Rilom.

1916. godine, plan za izgradnju uskog koloseka puta bio spreman, a 1920. Narodna skupština 19. usvojila zakon o izgradnji uskotračne pruge duž trase Saranbei (Septemvri) – Ladzhene (Velingrad), Iakoruda , Razlog, Nevrokop (Gotse Delchev).

Kopanje na trasi počelo je 1920. godine, ali je zbog predstojeće zime odloženo za narednu godinu. Od 1921. do 1926. godine radnici službe za rad su uspeli i iskopali klisuru Chepinske reke, a put je stigao do Ladžena. Rad je bio veoma težak, jer su radnici morali da buše planinu skoro bez ikakve opreme.

Međutim, uspjeli su to učiniti iu kolovozu 1926. u 11.00 sati iz Snarabei-a je izašla prva uskotračna linija. Voz je krenuo svojim putem, a zatim je vozio 2 – 3 vagona, zaustavio se na nekoliko stanica i zaustavio na svom putu i ​​stigao na stanicu u Ladzhenu 3 sata i 22 minute.

U narednoj godini otvorena je dionica Ladzhene – Chepino bania , a 1928. godine položeni su željeznički kolosijeci dionice sela Varvara – Pazardžik.

Kada je put stigao do Pazardžika, vlada je usvojila zakon prema kojem je ime uskog koloseka Rodopi promenjeno u Tatar Pazardžik – Nevrokop sa ogrankom sela Varvara – Saranbei. Ova promena naziva uskog koloseka je nametnuta jer je ideja da Pazardžik postane prva i poslednja stanica voza.

Radovi su se nastavili još 9 godina, a naredni i najteži deo trase je pušten u rad – od Čepinije do Iakorude.

Godine 1939. bio je spreman odsek do stanice Belitca , a car Boris III je došao na njegovo otvaranje, pa je čak i vozom vozio voz.

Četiri godine kasnije završena je dionica Belitca – Razlog – Bansko, a 09.12.1945. Godine otvorena je posljednja šest kilometara duga dionica od Banskog do Dobrinishte. Posle 1945. godine zaustavljeni su radovi na železničkoj pruzi i nije stigao u Gotse Dlečev.

Iako je cesta ostala nedovršena prema prvobitnim planovima, uska kolosijek Septemvri – Dobrinište još uvijek obavlja svoju početnu funkciju do današnjih dana, a to je da obezbijedi transportnu vezu od i do regiona Rodopskih planina koje su teško dostupne.

Zeleno semafor – Avantura može početi

Ako vam se dopada priča o stvaranju uske kolosijeke, još više će vam se dopasti samo putovanje. Zato što ćete krenuti putom dužine 124,7 km, udobno smeštenim u vozu koji vozi prosečnom brzinom od 25 km / h na stazama sa razmakom od 760 mm.

Da biste došli od Dobrinishte do Septemvri uz usku kolosijek, trebat će vam oko 5 sati tijekom kojih ćete moći uživati u prekrasnom pogledu.

Vozom ćete proći kroz brojne tunele, ući u guste šume, popeti se visoko u planinu, nekoliko puta promeniti pravac, ići ćete nizbrdo, proći ćete ispod i preko mostova, zaustavićete se na malim, romantičnim stanicama i skoro ćete zaboraviti da ostatak sveta postoji.

Znamenitosti uzduž uskog kolosijeka Septemvri-Dobrinishte

Ako vaše putovanje započne iz Dobrinishte, proći ćete polako i veličanstveno kroz Bansko i Razlog, a onda ćete nastaviti kroz nevjerojatno lijepu Razlogšku dolinu. Upravo ovdje se susreću tri planine – Rodopi, Pirin i Rila , i sigurni smo da nećete moći prestati gledati kroz prozore uskog kolosijeka i biti ćete zapanjeni fascinantnim znamenitostima koje će se otkriti prije vašeg oči.

I dok putujete mirno i prijatno, malo pospani zbog zvuka točkova uskog koloseka, doći ćete do stanice Guliina Banja i proći ćete kroz najduži most na trasi. Tada će se uska kolosjeka popeti kroz klisuru Meste na putu za grad Belitca .

Kada stignete u Belicu, imate dve mogućnosti – da nastavite sa vozom ili da izađete i prošetate se Belicom i Parkom plesnih medveda.

Park plesnih medveda se nalazi na oko 12 kilometara od Belice i jedan je od najpopularnijih turističkih mesta u zemlji. Rezervat je otvoren 2000. godine sa glavnim ciljem da se obezbedi mesto za plesne smeđe medvede gde se mogu ponovo adaptirati.

Ako se odlučite da nastavite do poslednje stanice ako je uska kolosek Septemvri-Dobrinishte, voz će vas polako voziti Iurukovom i Iakorudom, a onda će početi da se uzdiže u planinu da vas odvede do jednog od najvažnijih. prelepa mesta na trasi – stanica Avramovo.

Na udaljenosti od samo 9 kilometara, uska kolosijek će proći kroz 16 tunela ukupne dužine od skoro 2500 metara, i nadmašit će nadmorsku visinu od 224 metra. Unutar ove kratke udaljenosti, pruga će nekoliko puta promijeniti smjer i doći do grada Avramova – najviše alpske stanice na Balkanu (1276,4 metara).

Kada stignete tamo, možete ostati neko vrijeme da uživate kroz prozore uskog kolosijeka ili možete izaći na stanici i prošetati se i piknik i čekati sljedeći vlak da nastavi put.

Uski kolosek pored stanice Avramovo

Stanica Avramovo izgrađena je na mestu gde je granica između Kneževine Bugarske i Otomanskog carstva prolazila od 1878. do 1912. godine. Željeznička stanica je otvorena 1937. godine i bila je namenjena za putnike na trasi uskog koloseka i tada je to bila jedna od modernih stanica u zemlji. Imala je stražarnicu, čekaonicu, VC, vodovod, kuću za zaposlene u stanici, i obezbeđenje. Do 1983. godine stanica se zvala Avramovi kolibi.

Turistička ruta do vrha Veliice počinje od stanice.

Nakon uživanja u čudesnim znamenitostima koje se otkrivaju sa stanice Avramovo, uska kolosijek će vas provesti kroz jednu od najljepših planinskih ruta. Proći ćete kroz najduži tunel na trasi (315 metara), zatim ćete se spustiti oko 10 kilometara dok ne stignete do sledeće stanice – Svete Petke.

Na svom putu uska kolona ulazi i izlazi iz mnogih tunela, prelazi puteve, prelazi mostove i polako prolazi kroz predivne klance sve do Velingrada – SPA prestonice Bugarske.

Ovde morate izaći iz voza i prošetati gradom. Ako imate vremena i ne želite da se vratite, možete ostati u jednom od brojnih hotela koje ćete naći u gradu i uživati u lepoj večeri u srcu Rodopskih planina.

Ali ako boravak u gradu nije u vašim planovima, onda možete nastaviti do krajnjeg odredišta vašeg putovanja – stanice Septemvri, ili možete sačekati u Velingradu i vratiti se natrag rutom za Bansko ili Dobrinište.

Da li ste znali da…

●       Uska kolosijek Septemvri – Dobrinishte je jedina funkcionalna uskotračna linija u zemlji.

●       Zbog teškog planinskog terena kroz koji prolazi, naziva se i „ Alpska uskotračna linija “.

●       * Ime „uskotračna linija“ dolazi od malog razmaka od 760 mm, dok je razmak između tračnica redovnih vozova 1435 mm.

●       Voz se zaustavlja na 12 stanica i 13 stanica od stanice Septemvri do stanice Dobrinishte . Imate, međutim, mogućnost da zatražite da izađete na drugom mestu duž rute, ali morate obavestiti kolekcionara karata o vašoj želji.

●       Na mjestima uska kolosijek vozi sa brzinom manjom od 20 km / h, tako da možete sigurno izaći na nekoj stanici i pokupiti buket cvijeća za svoju djevojku i vratiti se u voz dok je u pokretu.

●       Da biste prešli sa jednog vagona na drugi, morate ići napolje i prolaziti drvenim „mostovima“ između vagona.

●       Ako putujete čitavom rutom, proći ćete kroz 35 tunela ukupne dužine od skoro 2858 kilometara.

●       Možete kupiti kartu za atrakciju parne lokomotive ako želite da vaše putovanje bude još nevjerojatnije. Na velikim praznicima bugarska železnička stanica pokreće parnu lokomotivu i poslednjih godina postala je jedna od najvećih atrakcija koja privlači turiste iz celog sveta. Možete zatražiti putovanje uz usku kolosijek ucrtan parnom lokomotivom za vašu turističku grupu, ali morate dati svoj zahtjev unaprijed.

Jedinstvena za Bugarsku uskog koloseka

Parna lokomotiva 609.76 proizvedena je od strane poljske fabrike Chrzanov, koju je kupila i naručila Bugarska 1949. godine. Lokomotiva je 2004. godine obnovljena kao radna lokomotiva i obavlja turističke i atraktivne izlete.

●       U deonici između stanice Svetog Petka i stanice Avramovo, linija trase se menja osam puta, tako da se naziva „figura od osam“ (zbog oblika formiranog rutom). Nakon Avramova postoje dva spiralna spuštanja ( otvorena i zatvorena ), koja se nazivaju „šestice“ (opet zbog oblika formiranih rutom)

Uska kolosijek je i dalje jedan od najpogodnijih (i jedino) načina prevoza ljudi koji žive u udaljenim planinskim selima duž trase.